Postitused

E-ITSPEA 8: IT proff...?

Kujutis
[1] IT-tööturul on klassikaliste kõrgharidusdiplomite, rakendus-/kutsekõrgharidusdiplomite ja kutsetunnistuste (nt MS või Cisco tunnistuste) roll eraldiseisva tähenduse ja väärtusega, pakkudes erinevaid karjäärivõimalusi ja eesmärke. Klassikaline kõrgkoolidiplom  Eelistatav on omada klassikalist kõrghariduse diplomit, kui inimesed kandideerivad ametikohtadele, mis nõuavad sügavat arusaamist teoreetilistest kontseptsioonidest ja põhimõtetest, nagu teadustöö, akadeemilised ringkonnad või juhtivad rollid IT-ettevõtetes. Selliseid diplomeid hindavad ka organisatsioonid, kes väärtustavad formaalset haridust ja teoreetilisi teadmisi kõrgelt. Rakendus-/kutsekõrgkoolidiplom Rakenduslikke või kutsealaseid diplomeid eelistatakse, kui inimesed soovivad kiiresti siseneda tööturule erioskustega. Need diplomid sobivad rollidele, mis vajavad praktilisi teadmisi ja kiiret rakendamist, nagu võrgutehnikud, süsteemiadministraatorid või algtaseme tarkvaraarendajad. Erialased kutsetunnistused Kutsetunn...

E-ITSPEA 7: kolme litsentsi võrdlemine

Äriõiguslik litsents (EULA): Eelised: Pakub ettevõttele suuremat kontrolli tarkvara üle. Lubab seada rangeid tingimusi tarkvara kasutamiseks, sealhulgas piiranguid ja litsentsitasusid.Suletud lähtekood võib aidata kaitsta ettevõtte ärisaladusi. Puudused: Piirab tarkvara levitamist ja kogukonna panustamist. Takistab tarkvara jagamist ja kogukonna osalemist. Võib tekitada vastuseisu nende seas, kes toetavad avatud lähtekoodi põhimõtteid. GNU GPL (General Public License): Eelised: Kindlustab tarkvara avatud lähtekoodi ja soodustab kogukonna osalemist. Tagab tarkvara vabaduse ja annab kasutajatele laialdased õigused, sealhulgas võimaluse muuta ja levitada lähtekoodi. Puudused: Ettevõtetele võib tekkida probleeme, kui nad soovivad kasutada tarkvara ärieesmärkidel, sest GPL nõuab muudetud lähtekoodi avaldamist. Mõned ettevõtted võivad eelistada vähem piiravaid litsentse oma valikutes. BSD litsents: Eelised: Pakub kasutajatele rohkem vabadust tarkvara kasutamisel ja muutmisel. Võimaldab tarkv...

E-ITSPEA 6: WIPO intellektuaalomandimudeli komponendid

Paremini toimiv WIPO intellektuaalomandimudeli komponent Autoriõigus Üks kõige paremini toimivaid komponente intellektuaalomandi valdkonnas on autoriõigus, eriti digitaalajastul. Autoriõigus kaitseb loojate loomingut, olgu selleks siis raamatud, muusika, filmid või tarkvara, andes neile õiguse kontrollida, kuidas nende teoseid kasutatakse, paljundatakse ja levitatakse. See tagab, et loojad saavad õiglase tasu oma töö eest ning julgustab loovust ja innovatsiooni.  Autoriõiguslikud regulatsioonid on olulised digitaalsete loomingu vormide kaitseks ning tagavad, et internetiavarustes levitatakse sisu seaduslikult ja õiglaselt. Siiski vajab autoriõiguse süsteem pidevat kaasajastamist, et kohaneda kiiresti muutuva tehnoloogilise keskkonnaga ja tagada nii loojate kui ka tarbijate õiglane kohtlemine ning teoste laiem kättesaadavus ja kasutatavus. Muutmist vajav WIPO intellektuaalomandimudeli komponent Patent Patendi saamise protsess võib olla pikk ja aeganõudev, mis võib jätta võimaluse te...

E-ITSPEA 5: Üks netikäsk mis on isegi aktuaalsem kui varem ja üks, mis on oma tähtsuse minetanud

Kujutis
Üks, mis on vähemalt sama tähtis kui 1990-ndatel - Ole inimene. Arusaam inimlikkusest ja teiste austamisest on kriitilisem kui kunagi varem, kui suhtlus toimub peamiselt ekraani vahendusel. Mõistame sageli, et võrgus öeldud sõnad võivad olla haavavad või eksitavad, kuid kipume unustama, kui oluline on säilitada inimlikkus ja viisakus ka virtuaalmaailmas. Nii nagu tänaval ei ütleks me võõrale inimesele tema kohta solvavaid kommentaare, peaksime sama põhimõtet järgima ka veebikeskkonnas. Mida rohkem on internetikasutajaid, seda olulisem on jääda inimeseks ka virtuaalmaailmas. Tähtsuse kaotanud - Aita piirata sõimusõdu Kuigi konfliktid võrgus on endiselt olemas, on selle käsuga seotud probleemid aja jooksul vähemaks jäänud või leidnud uusi väljundeid sotsiaalmeedia arenguga. Sõimusõjad võivad ikka veel tekkida, kuid tänapäeval võivad need olla rohkem seotud väljendusvabaduse piiridega ja käitumiskultuuri probleemidega, mis on laiemad kui lihtsalt flame wars konkreetsetes aruteludes võ...

ITSPEA 4: Eesti infoühiskonna arengukava 2030 SWOT-analüüs

Kujutis
SWOT-analüüs Eesti infoühiskonna arengukava 2030 kohta Tugevused Arengukava sisaldab selgeid eesmärke ja tegevuskava., mis aitavad tegevust suunata ja motiveerivad erinevaid osapooli. Rõhk on digitaalse infrastruktuuri arendamisel, tagades laiema juurdepääsu ja parema ühenduvuse kõigile kodanikele. Eesti on aktiivselt kaasatud rahvusvahelistesse organisatsioonidesse ja projektidesse ning omab tugevaid suhteid teiste riikidega. Nõrkused Eesti sõltub märkimisväärselt välismaistest tehnoloogiaettevõtetest ja nende pakutavatest lahendustest. Puuduvad selged vahendid ja rahastamiskavad, mis võiksid takistada plaani elluviimist. Osadel elanikel võib olla piiratud digioskused või ligipääs digiteenustele, mis võib suurendada digitaalse lõhe tekkimist. Võimalused Digiteenuste laialdasem kasutuselevõtt võib suurendada riigi efektiivsust ja kodanike rahulolu avalike teenustega. Teadmiste ja oskuste jagamine eesmärgiga suurendada ühiskonna digitaalset pädevust ja innovatsioonivõimet. Tugeva digita...

E-ITSPEA 3: Kahe traditsioonilise meedia kanali või väljaande analüüs

Kujutis
 1) Delfi Delfi on silmapaistev näide uue meedia oskuslikust kasutamisest, kohanedes kiirete muutustega meedia maastikul. Üks Eesti juhtivaid uudisteportaale, Delfi, on suurepäraselt ühendanud traditsioonilise ajakirjanduse uue meedia dünaamilise keskkonnaga. Nende veebilehel leiduvad mitte ainult uudised, vaid ka interaktiivsed elemendid, videod ja fotogaleriid, kõik kättesaadavad vaid mõne klõpsuga.  Aktiivselt sotsiaalmeedias osalev Delfi jagab uudiseid kiiresti mitmel platvormil, et jõuda laiema publikuni. Lisaks on Delfi laiendanud oma veebipõhist kohalolekut, pakkudes sisukaid podcaste ja innovaatilist mobiilirakendust Delfi Tasku. Delfi on veenvalt tõestanud, et traditsiooniline meediakanal suudab edukalt kohaneda digitaalajastuga, pakkudes oma kasutajatele mitmekülgset kogemust.  [1] 2) Lääne elu  Lääne Elu on loonud ka veebilehe ja sotsiaalmeedia kontod, võib nende online-kohalolek olla lahjem võrreldes nende trükiversiooniga.  Nende veebileht võib olla...

E-ITSPEA 2: Kaks erinevat nähtust Interneti varasemast ajaloost

Kujutis
1) E-mail Aastal 1971 leiutas ja arendas Ray Tomlinson e-posti, nagu me seda praegu tunneme, luues ARPANETi võrgustatud meilisüsteemi. Organisatsioonisisese masinatevahelise peaaegu hetkelise suhtluse kontseptsioon osutus nii kasulikuks ja praktiliseks, et see kontseptsioon hakkas peagi levima. Kuid kui saadate sõnumi ühest arvutist teise võrgu sees, kuidas saaks näidata, kuhu sõnum pidi minema? Ray Tomlinsonil oli vastus: "@" sümbol, mis oli ilmselt tema kõige püsivam panus internetti. Sõnumi sihtkoha näitamine muutus sama lihtsaks kui selle adresseerimine: “kasutajanimi@arvutinimi”, mis on sisuliselt see, kuidas meili on sellest ajast peale adresseeritud. [1] [2] 2)Gopher Gopher on kliendi/serveri kataloogisüsteem, mis käivitati 1991. aastal. See võimaldas inimestel kiiresti Internetis ressursse sirvida. Kui kasutasite Gopheri klienti, näete hierarhilist linkide menüüd, mis viivad dokumentide, telneti-põhiste rakenduste, FTP-saitide või muude Gopheri serveriteni....